Älska inte för att du vill eller för att du behöver det. Älska då du är redo och för att det känns rätt.

Än idag har jag svårt att skilja på kärlek och kompiskärlek. Jag är så himla duktig på att känna vad jag vill känna. 

Jag vet att kärlek börjar med en kyss eller två, men att det slutar i tårar. Fast då är det väl kanske inte riktig kärlek jag vet? 

Men jag vet hur det känns att vilja ha en framtid med 'honom', men att vilja leva i nuet utan. Hur man somnar med tanken om att det aldrig kommer kännas så bra som det gör för stunden, men nästa dag så känns det ändå bättre. 

Antalet gånger jag hamnat med armarna kring någons hals och skrattat mellan kyssnarna och sagt 'vi skulle ju inte. vi hade lovat att sluta.' bara för att dra upp allting igen och tappa bort mig själv helt, ja jag kan inte ens räkna dem längre. 

De gånger som jag inte har kunnat titta på honom för att det har varit något magiskt över allting. Som jag känt mig som ett livsfarligt djur, nära på att attackera. Eller som en liten flicka då jag fnittrat åt allt. Att låtas sova bara för att man älskar att hans blick ligger och vilar på en. Hur man gång efter gång memorerar hans kropp, hans lukt och hans smak och hur det känns att möta hans läppar. Även fast man kan det utantill. Jag vet precis.

Jag vet även hur det känns då allt plötsligt tas ifrån en. Då man kommer att tänka på alla saker som än ligger ogjorda. Alla löften som bara försvann. Alla minnen och framförallt smärtan som kommer då det tar slut.


Jag har varit förvirrad, säker, osäker, vettskrämd, upp ner, hit och dit, on off. Letat efter nya, gått tillbaka till gamla, trott, hoppats och gissat. Kysst någon, gråtit över någon annan. Ångrat mig och ångrat mig igen. Varit mitt emellan vänner och tillsammans. Gått bakom ryggen. Hållt saker hemligt. Ljugit för andra och ljugit för mig själv. Varit redo men inte haft viljan. Haft viljan men inte varit redo. Snart har jag nog testat allt. Jag har till och med testat att hitta rätt, helt rätt. Kanske inte rätt för livet, men absolut rätt för stunden. 

 

Kärlek är då man inte behöver säga något, för inga ord behövs. Kärlek är inte bara kyssar i regn, romantiska nätter eller perfekta stunder. Kärlek är uppoffring, smärta och tid. Kärlek är allt. kärlek är vackert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0